vybudovanie mlm

 

Forever Living Products logoKaždý kto začína, to je jedno v čom, chce mať aspoň aký-taký návod "ako na to". No a prečo by ste to mali čítať? (Nemusíte) Preto, lebo "ako na to" hľadá veľa ľudí a každá rada je dobrá. Určite ste prečítali alebo absolvovali rôzne školenia, na ktorých vás učili systém takzvaní "odborníci". (určite nie všetci, je medzi nimi aj množstvo pozoruhodných ľudí).

Ako na to?

Vyhľadávanie nových záujemcov je základom budovania úspešného systému. Pritom nejde o kvantitu ale o kvalitu (stačí aspoň dvoch). Bez tohto nie je možné v systéme prežiť.

Väčšinou každý, kto začína má zoznam x ľudí, ktorým povie o tejto príležitosti. No ale prečo 90% z nich rýchlo skončí ?

Príčina nie je v tom, že to nie je dobrá príležitosť, ani v pochybnostiach potenciálneho záujemcu alebo neskúsenosti začínajúceho. Skutočná príčina je v štatistike. Nádej, že zo sto ľudí nájdete 5% skutočných záujemcov z akéhokoľvek zoznamu je veľmi malá. Ale začiatočník to nevie! (Asi mu to nebolo povedané.) Je plný optimizmu a telefonuje všetkým, ktorých pozná. Po niekoľkých telefonátoch sa mu zdá, že nikto nemá záujem. Nakoľko ľudia, na ktorých sa obrátil, sú jeho dobrí známi a berie to ako osobné odmietnutie, je to pre neho kruté a končí. Vyzeralo to také jednoduché, ale nájsť záujemcov je ťažšie ako čakal.

Každý dobrý obchodník vie, že 5% úspešnosti je fantastických.

No dobre, ale ako úspešne nájsť aspoň dvoch ľudí zo stovky? Na túto otázku je odpoveď v dvadsaťjeden dňovom pláne:

Dvadsaťjeden dňový plán

použité z knihy "Robert G. Allen - Mnohonásobný zdroj príjmov"

1. Venujte sa tomu aspoň 7-10 hodín týždenne.

To je asi hodinu denne. Mnohým ľudom sa to zdá veľa, lebo už aj tak majú nabitý celý deň. Ak niečo chcete, musíte pre to aj niečo urobiť.

2. Myslite skromne.

Je to tak. Väčšina "odborníkov" sľubuje zárobok v obrovských sumách. To ale nie je reálne. Až začnete po troške zarábať, potom sa rozhodnite, či chcete zarábať aj veľké sumy.

 

3. Zostavte si zoznam 21 šikovných ľudí orientovaných na príležitosť.

Iba dvadsaťjeden, nič viac - nič menej. Do zoznamu nedávajte nikoho, pokiaľ nie ste presvedčený, že by ho zaujímal ďalší zdroj príjmu. Týmto vybraným pošlite súbor informácií zostavených, tak aby ich neodradili. Cieľom je nájsť aspoň jednu osobu, ktorá by sa mohla zaujímať o to, čo máme.

Očakávajte, že nájdete iba jednu osobu!

Dôkladne si pripravte súbor informácií. Požiadajte o pomoc človeka nad vami, aby vám pomohol. Snažte sa zaobstarať stručné ale objektívne skutočnosti o spoločnosti. Keď to máte pripravené, tak to zalepte do obálok, ale ešte neposielajte.

4. Pripravte si ďalších 21 propagačných materiálov.

Počas každého bežného dňa sa stretávate s novými vám neznámymi ľuďmi, ktorých by mohol zaujímať príjem naviac. A na toto si pripravte 21 obálok informácií.

5. Čin. Pošlite 21 obálok.

Akonáhle ste podali obálky na poštu, tak sa začnite sústrediť na to, aby ste počas dvadsaťjedn dní rozdali jednu denne. Dokážete to, jednu denne počas dvadsaťjeden dní? Ako zistíte, že má záujem? Po pár úvodných vetách sa opýtajte: "Uvažoval/a si niekedy o získaní ďalšieho zdroja zárobku?" Ak odpovie kladne, povedzte: "Ja tiež. Rozhodol som sa s tým niečo urobiť. V priebehu 21 dní dám každý deň niekomu, kto by si rád vytvoril ďalší zdroj zárobku, jednu obálku s informáciami. Sú tam zaujímavé informácie, rád by som ti/vám jednu dal.... Chcete si to preštudovať?"

Ak áno, potom sa opýtajte na meno a číslo telefónu a dohodnite sa kedy zavoláte. Pritom mu povedzte: "V tomto momente nie je dôležité, či to chcete robiť alebo nechcete. Hľadám len osobu, ktorá by si chcela zlepšiť svoj život. Mojím cieľom je pomôcť tej osobe získať si nový zárobok. Keď vám budem volať, nebudem sa snažiť vás presvedčiť, aby ste sa do toho dali.... Ak vás informácie neoslovia, táto činnosť pre vás nie je. Budem len chcieť vedieť, čo si o tom myslíte, a to úprimne aj v prípade negatívneho názoru.... Nebude mi to vadiť. Mrzela by ma jediná vec, keby ste na môj telefonát nereagovali. Keď vám zavolám, povedzte mi rovno: Vyzerá to dobre, skúsim to." alebo " Nepripadá mi to nádejne"

6. Udržujte kontakt.

Toto je veľmi dôležité. Nemôžete očakávať, že stačí poslať alebo rozdať pár informácií a ľudia sa budú ozývať. Väčšina z nás potrebuje byť k novej myšlienke postavená viackrát, až ju prijme. Akonáhle pošlete poštou 21 obálok, ešte v ten deň im zatelefonujte,  že ste im poslali balíček informácií a požiadajte ich, aby si ho preštudovali. To zaistí, že ho po doručení nevyhodia. Zároveň sa opýtajte, či im môžete zavolať, aby ste zistili ich reakciu na informácie. Možno ste sa už s týmito osobami stretli pri predchádzajúcich príležitostiach, ktoré nevyšli. Stručne povedané, je vám trápne znova ich kontaktovať. Preto je posielanie dopisov nenásilné. Ak títo ľudia nemajú záujem, nebudú reagovať. Pokiaľ majú záujem, odpovedia. Nechajte rozhodnutie na nich. (Možno potrebujú príležitosť teraz, aj keď v minulosti ju nepotrebovali). Behom 21 dní budete hovoriť so 42 osobami. Tu je otázka, ktorú položíte pri následnom telefonovaní: "Čo si o tom myslíte?". A nechajte ich hovoriť. Počúvajte, ako keby ste boli zamestnávateľom, ktorý sa snaží prijať nového zamestnanca. Vypočujte si každého dovtedy, pokiaľ nebudete počuť nie, možno alebo áno. Nezabúdajte, že ide o to, nájsť dvoch ľudí a potom pomôcť nájsť dvoch ľudí im.

7. Zvyšujte pravdepodobnosť, že jeden povie áno

Požiadajte svojho sponzora, aby vám pri prvých telefonátoch pomáhal. Nielen kvôli morálnej podpore, ale preto, aby celému procesu dodal dôveryhodnosť. Ak môžete, stretávajte sa s nádejnými záujemcami osobne. Dôveryhodnosť môžete získať nasmerovaním zainteresovaných osôb na niektorú webovú stránku spoločnosti alebo tlač.

Toto je jedna z možností ako získať potencionálnych záujemcov. Ako s nimi pracovať na spoločnom úspechu, to už bude predmetom ďalšej kapitoly.